خبرهای داغ:
مسوول قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان قزوین؛

هدف گذاری ایجاد ۳ هزار نیروگاه خورشیدی در سطح استان قزوین از سوی بسیج سازندگی 

نیکجو گفت: هدف گذاری ما ایجاد سه هزار نیروگاه خورشیدی در سطح استان برای اقشار کم درآمد و دهک‌های پایین است.
کد خبر: ۹۵۵۷۳۰۸
|
۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵

 

قزوین_ به گزارش بسیج، صبح امروز رویداد جام رسانه امید در استان قزوین در سالن حمپا دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

مهدی نیکجو، مسوول قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در حاشیه این نشست بیان کرد: ما در سال گذشته بیش از ۱۵۷ میلیارد تومان تسهیلات خویش فرمایی و کارفرمایی به متقاضیان در سراسر استان پرداخت شد.

وی گفت: جامعه بسیج بیش از هزار و ۶۰۰ شغل در این حوزه ایجاد و کارگاه‌های مختلفی در ۶۰۰ عرصه ایجاد و در سال جدید ۱۹۰ میلیارد تسهیلات اشتغال در قالب قرض الحسنه ی هفت ساله توانستیم اعتبار آن را جذب نماییم.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی در راستای خدمت و جهاد، گام برمی‌دارد و در قالب کار قرارگاهی تمام اقشار بسیج درگیر هستند. در بحث صندوق‌های قرض الحسنه امروز ۴۲۰ صندوق قرض الحسنه در سراسر استان با هدف ایجاد گسترش فرهنگ قرض الحسنه و حمایت از تولید و اشتغال نقش آفرینی می‌کنند.

مسوول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه استان قزوین افزود: در حوزه ایجاد تعاونی‌ها اقداماتی انجام شده و بالغ بر ۴۵ تعاونی در راستای ایجاد اشتغال پایدار و طرح‌هایی با بازدهی بالا ایجاد شده است.

وی اظهار کرد؛ به تعاونی‌ها و بنگاه‌ها متناسب تا سقف ۴ میلیارد تومان می‌توانیم تسهیلات قرض الحسنه تولید با کارمزد چهار درصد ارائه دهیم و همچنین بحث حمایت از قطب‌های صنایع تبدیلی در سطح استان در قرارگاه در حال پیگیری است و شهرستان‌های ما به قطب‌های مختلف تقسیم شده که در شهرستان تاکستان بحث انگور و فرآورده‌های آن و تمرکز ما در تاکستان ایجاد اشتغال در این حوزه است.

نیکجو ادامه داد: در دانسفهان تولید کفش بازار مناسبی دارد و در همین راستا واحدهای تولیدی کفش را تقویت و راه‌اندازی می‌کنیم. در طارم بحث زیتون و در البرز بحث بسته بندی عسل و در آوج بحث میوه خشک کنی است.

نیکجو در پایان عنوان کرد: در بحث انرژی خورشیدی هم در قرارگاه از سال گذشته کارهای آموزش و بازدید انجام شده و هدف گذاری ما ایجاد سه هزار نیروگاه خورشیدی در سطح استان برای اقشار کم درآمد و دهک‌های پایین است و متقاضیانی که می‌خواهند از تسهیلات اشتغال زایی بسیج استفاده کنند به سایت مراجعه و ثبت نام نمایند تا از این تسهیلات استفاده کنند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها